توصیه‌ی ماکروسافت: فایرفاکس و کروم را رها کنید

مایکروسافت: کاربران ویندوز 10 باید کروم و فایرفاکس را رها کنند، چون اج بهتر است

نسخه‌های ویندوز 10 به همراه مرورگر اج ارائه می‌شوند که نه تنها جایگزینی برای اینترنت اکپلورر محسوب میشود، بلکه قرار است به رقیب جدی کروم و فایرفاکس نیز تبدیل گردد.

از همان ابتدا نیز هدف و ایده اصلی پشت طراحی این مرورگر قاپیدن گوی سبقت از سایر رقبا بود، شاید به همین دلیل هم باشد که امکانات و ویژگی‌های بسیاری دارد. علاوه بر این پشتیبانی از اکستنشن‌ها «extension support» هم در راه است.

اما وعده ارائه یک مرورگر عالی و با امکانات برای خیلی‌ها دلیل لازم و کافی برای تغییر جبهه در جنگ مرورگرها نیست. به همین دلیل مایکروسافت از هر موقعیتی برای تبلیغات و معرفی مرورگر خود استفاده میکند.

در گزارشاتی که پس از کار با تازه‌ترین نسخه آزمایشی ویندوز 10 تنظیم شده‌اند، مشخص شده که در هنگام تغییر مرورگر از اج به گوگل کروم یا فایرفاکس، پیغامی مبنی بر تشویق به ادامه استفاده از مرورگر اج از سوی ویندوز نمایش داده میشود. اما در بسیاری از نسخه‌های باثبات حال حاضر حتی این امکان تغییر مرورگر هم وجود ندارد و این سوال در ذهن کاربران ایجاد میشود که آیا واقعا مایکروسافت مجبور است به چنین اقدامات سفت و سختی روی بیاورد؟

مایکروسافت: اج بهترین انتخاب است

در پاسخی که مایکروسافت در نشریه «The Inquirer» درباره این پیغام‌ها منتشر کرده است، اذعان میکند این قبیل پیغام‌ها فقط با هدف راهنمایی کاربران نمایش داده میشوند و حاکی از آن هستند که اج بهترین مرورگر قابل استفاده بر روی سیستم عامل ساخته این شرکت است. اما در ادامه خاطر نشان میکند که همه کاربران آزاد هستند از هر برنامه‌های کاربردی منتخب خودشان استفاده کنند.

یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت چنین اعلام نظر کرده است: «ما معتقد هستیم که مرورگر اج ارائه کننده بهترین تجربه وب‌گردی بر روی سیستم عامل جدید ماست. این اطلاع‌رسانی‌ها برا این منظور ایجاد شده‌اند تا راهنمایی سریع و هدفمندی برای کاربران به همراه داشته باشند و آنها را در کسب بهترین تجربه در کار با ویندوز 10 یاری کنند. اما با این وجود، شما بازهم قادر هستید مرورگر و موتور جستجوی باب میل خودتان را استفاده کنید.»

مرورگر اج به صورت جامع و فراگیر منتشر شده است و از رایانه‌های رومیزی گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند از آن استفاده کنند. ظاهر و ویژگی‌اش هم بر روی تمامی این پلتفرم‌ها ثابت و یکسان است. کلیت برنامه کامل و روان است و بروز رسانی‌هایی چون قابلیت پشتیبانی از اکستنشن‌ها هم در آینده‌ای نه چندان دور قابل دسترس خواهند بود.

آخرین اخبار

افزودن دیدگاه

11 + 19 =