پایان کار پلاگین‌های فایرفاکس

فایرفاکس تا پایان سال ۲۰۱۶ پشتیبانی از اکثر پلاگین‌های خود را متوقف خواهد کرد

موزیلا در پست اخیر وبلاگ خود اعلام کرده است که پشتیانی از بیشتر پلاگین‌های خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ پایان خواهد داد. موزیلا همیشه تاکید داشته است که از پلاگین‌های NPAPI برای بهبود پلت‌‌فرم‌های وبی خود استفاده می‌کند. و حالا  که همه‌‌ی قابلیت‌هایش مثل گرافیک پیشرفته، استریم ویدئو و قابلیت‌های بازی تبدیل به Web APIs شده‌اند، تصمیم گرفت است تا پشتیبانی از تمام پلاگین‌های NPAPI برای مرورگر وب فایرفاکس را متوقف کند. موزیلا می‌گوید Adobe Flash که یکی از رایج‌ترین پلاگین‌های مورد استفاده‌ی کاربران است، هنوز هم جزئی از فایرفاکس خواهد ماند.

بعلاوه، فایرفاکس همچنان از پلاگین Oracle Java برای وب سایت‌هایی که جاوا را لود می‌کنند، حمایت می‌کند. با این حال Oracle پیشنهاد می‌کند تا کاربران به پلاگین‌های رایگانی همچون  Web Start نقل مکان کنند.

دیگر پلت‌فرم‌های مدرنی همچون مایکروسافت و گوگل  قبلا حمایت خود را از پلاگین‌های NPAPI بر روی مرورگرهای وب خود مثل Microsoft Edge و Google Chrome متوقف کرده‌اند. گوگل  این پلاگین‌ها را در آوریل امسال حذف کرد و تا پایان سپتامبر ۲۰۱۵ آن‌ها را کاملا بلاک خواهد کرد.

البته موزیلا این کار را از مدت‌ها پیش آغاز کرده بود؛ وقتی که کاربران اجازه داشتند تا پلاگین‌ها را در صورت نیاز حذف کنند.

فایرفاکس ۶۴ بیتی برای ویندوز تمام پلاگین‌های NPAPI را قبلا بلاک کرده است و تا پایان سال آینده به طور کامل این پرونده را می‌بندد.

آخرین اخبار

افزودن دیدگاه

هفده + 8 =